Flexibilitet är allt
Vad gör vi?
Dagens komplexa arbetsmarknad gör att företag och organisationer ständigt står inför nya utmaningar. En ökad globalisering, rörligheten på arbetsmarknaden, slaget om talangerna och en svårbedömd marknadsutveckling är några av utmaningarna för alla företag. Ett framgångsrikt företag ligger ofta långt fram med att attrahera, utveckla och behålla spetskompetens – men att självständigt hantera och bemästra alla kompetensbehov är en omöjlighet.
Boardtalk Interim erbjuder hjälp med interimslösningar för att säkerhetsställa kompetensbehovet.
Hur gör vi
För att kunna erbjuda rätt interimskonsult behöver vi förstå det arbete och de utmaningar som din organisation står inför. Tillsammans identifierar vi de lämpligaste tillvägagångssätten och diskuterar vilka kvalifikationer och personliga egenskaper som krävs av vår konsult. Vi söker konsulten i vårt nätverk, interna såväl som externa. Därefter gör vi en matchning mot de kvalifikationer och personliga egenskaper som vi tillsammans kommit fram till. Vår egen gedigna erfarenhet av olika linjebefattningar är avgörande för vår framgång.
För att säkerställa konsultens kvalifikationer och lämplighet för uppdraget genomför vi, förutom noggranna intervjuer, alltid referenstagningar och bakgrundskontroller.
Allt detta går fort – du kan förvänta dig ett konsultförslag inom 48 timmar.